27 marca 2010

Bauhaus vs Cybertronic 400pts

Dziś z Norkosem rozegraliśmy 3 mikro bitwy, by trochę odetchnąć od długich bitewnych rozgrywek.

Chcieliśmy trochę pokombinować z jednostkami na bliski dystans.

Pierwsza bitwa

Moja rozpiska (Cyber):
MK2 x 4
KM2 HMG x 1
Vince Diamond x 1
Reavers x 4
Reavers x 1

Norkos (Bauhaus):

Jungle Kommando x 1
Jungle Kommando Sgt. x 1
Jungle Kommando TRS x 1
Ministry Executioner x1
Ministry of Justice Legates x 4
Ministry FT x 1
Jungle Kommando Kaptain x 1

Pole gry to teren z duża ilością osłon zasłaniających widoczność. Widoczność ustaliliśmy na 12 cali.

Podsumowanie:

Gdyby nie to że miałem kilka LKM i 2 HMG to nie wiem jakbym miał dojść do walki wręcz do jednostek ze strzelbami i ambushem. Na początku udało mi się trochę z „dystansu” ściągnąć kilku Junglasów, ale wystarczyło by 1 doszedł by strzelić 2 razy ze strzelby i z Reaversów został jeden żołnierz. Na szczęście udało się resztę jakoś wykosić. Po ataku MK2 na Ministry of Justice Legates ostał sie tylko 1 i MK2 HMG. Vince dostał chyba 2 rany. Został jeszcze sierżant Reaversów.





Druga bitwa

Bitwa była całkowitym testem. Chcieliśmy sprawdzić czy cyb mający przewagę 100 pkt. jest w stanie zdobyć umocnienia Bauhausu.

Umocnienia były bronione przez:

Ducal Militia Sgt. x 1
Ducal Militia x 4
Ducal Militia Sgt. x 1
Ducal Militia x 4
Ducal Militia Sgt. x 1
Ducal Militia x 4
Ducal Militia Sgt. x 1
Ducal Militia x 4

Do ataku na twierdzę stanęły:

MK2 x 4
KM2 HMG x 1
MK2 x 4
KM2 HMG x 1
Scorpion z AP x 1
Vince Diamond x 1

Pole gry to raczej strzelnica dla Bauhausu. Ducale siedzieli za zasłonami na 2 poziomach, natomiast ja musiałem przebiegać między murkami. Widoczność była do 18 cali.

Podsumowanie:

Na początku myślałem, że będzie krucho ze mną. Ducale byli tak porozstawiani, że tylko w kilku miejscach strzelanie z AP miało sens. Pomimo tego MK2 wspierani przez HMG szybko dostali się do fortyfikacji. Vince i Scorpion też nieźle się spisywali w dystansie. Wróg strzelał do mnie dużo jednak nie dużo to przyniosło strat, gdyż trafiali głównie na 4, ponieważ moi chowali się za murkami. Jak już wpadli na umocnienia to była totalna zagłada Bauhausu. Tak naprawdę to była zagłada, bo straciłem tylko 1 MK2 i chyba 2 było rannych. Ranny był też Scorpion. Na pewno wynieśliśmy dużo ważnych wniosków jak konstruować scenariusze.




Trzecia bitwa

Moja armia:

MK2 x 4
KM2 HMG x 1
Vince Diamond x 1
Reavers x 4
Reavers x 1

Norkos:
Vulkans x 3
Vulkans Sgt. x 1
Dragoon RL z AP x 1
Dragoon Sgt. X 1
Dragoons x 4
Dragoon Kaptain x 1
Kommandant x 1

Pole gry to opuszczony plac portowy, na którym było dużo kontenerów. Wokoło nich było kilka budynków. Moim celem gry było przejęcie punktu na środku pola gry. Norkos rozłożył swe jednostki tak jak mu pasowało, a ja swoje mogłem rozstawić wg uznania. Stwierdziłem, że lepiej będzie jak ustawię się z dłuższej krawędzi pola gry. Na początku chciałem zmiękczyć wroga. Miałem do dyspozycji dużo 5 LMK-ów i 2 HMG. Udało mi się szybko ściągnąć Dragoona z RL. Vince dostał szybko 2 rany i spanikował, ale udało mu się szybko ściągnąć Komendanta. Reaversi szybko zeszli i został tylko ich sierżant. MK2 czaili się na odpowiedni moment do szturmu. Jako, że przeciwnik ciągle się czaił i czekał na mój atak wręcz. I nadszedł taki moment, kiedy to 2 Vulkany nie miały czekania. Stwierdziłem, że jest większa szansa, że nikt nie zginie z czekania. Gdy doszło do walki wręcz, to bitwa wyraźnie zaczęła się kończyć z moją przewagą. Wygrana inicjatywą dokończyła dzieła zniszczenia. Na końcu zostało mi 3 MK2, MK2 HMG, Vince z 2 ranami i sierżant Reaversów.

Grało się bardzo wesoło.

Brak komentarzy: